آموزش ساخت کاردستی | درختی به زیبایی طبیعت
  • کد مطالب: ۱۴۸۷۶۰
  • /
  • ۱۴ اسفند‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۸

آموزش ساخت کاردستی | درختی به زیبایی طبیعت

یکی از سنت‌های ارزشمند دین عزیز اسلام درخت‌کاری است.

طاهره عرفانی  - یکی از سنت‌های ارزشمند دین عزیز اسلام درخت‌کاری است. در خیلی از کشورهای جهان، روز درخت‌کاری را جشن می‌گیرند.

در ایران از ۱۵ تا ۲۲ اسفند هفته‌ی منابع طبیعی یا درخت‌کاری است. این هفته، مقابل بیشتر پارک‌ها و فضاهای سبز، شهرداری نهال انواع درختان متناسب با شرایط جوی ایران را بین مردم توزیع می‌کند و شیوه‌های کاشت درخت را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد.

در واقع، مردم با هدیه دادن یک نهال به طبیعت، به پیشواز سال نو، بهار و زیبایی آن می‌روند. هیچ می‌دانید بهترین زمان کاشت همین روزهای خوب خداست؟

به همین مناسبت، با دورریختنی‌های طبیعت یک تابلوی زیبا درست کنید. صفحه‌ای را به هر اندازه‌ای که دوست دارید از کارتن برش بزنید.

پایین آن برگ کاج و پوسته‌های درخت را رو بچسبانید. بالای تنه‌ی درخت یک دایره بکشید. شانه‌ی تخم‌مرغ را در ظرفی ریز کنید. روی کاغذها مقداری آب و چسب چوب بریزید.

خمیر درست کنید. یک توپک از خمیر بردارید. روی دایره با دست پهن کنید. حالا روی آن پوسته‌های فندق یا کاج‌های ریز یا بلوط یا هر چیز دیگری فرو کنید.

در محل اتصال تنه‌ی درخت، با خمیر کاغذ، پوسته‌ی درخت بچسبانید و اجازه دهید خشک شود. بعد با سلیقه‌ی خود لابه‌لای آن خط‌های سبز بکشید.

 

چی لازم داریم؟

۱. پوسته‌های فندق
و گردو یا کاج یا بلوط
۲. چسب چوب
۳. پوسته‌های درخت
و برگ‌های کاج
۴. شانه‌ی تخم‌مرغ
۵. جعبه‌ی شیرینی
با کارتن
۶. ماژیک سبز
یا آب‌رنگ

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.